Nu dessa veckor fram till sportlovet arbetar vi med de motoriska grundformerna och sammansättning av dem. Vi pratar om - och tränar förmågan i att - åla, krypa, rulla (rotera), gå, springa, hoppa, stödja, hänga, klättra, kasta, fånga. Det blir mycket redskapsstationer och banor eftersom det är så vi kan träna alla grundformer på bästa sätt. Det är dessutom väldigt roligt! Många stationer kräver att vi använder fler grundformer samtidigt vilket kräver mer av eleverna. Här kommer lite bilder som visar några av de stationer som eleverna har jobbat med.
Välkommen till ämnet Idrott & hälsas blogg! Här kommer vi idrottslärare att informera om vad vi arbetar med på idrotten. Mycket nöje!
tisdag 9 februari 2016
Motoriska grundformer 1c 1d
Hej alla läsare!
Nu dessa veckor fram till sportlovet arbetar vi med de motoriska grundformerna och sammansättning av dem. Vi pratar om - och tränar förmågan i att - åla, krypa, rulla (rotera), gå, springa, hoppa, stödja, hänga, klättra, kasta, fånga. Det blir mycket redskapsstationer och banor eftersom det är så vi kan träna alla grundformer på bästa sätt. Det är dessutom väldigt roligt! Många stationer kräver att vi använder fler grundformer samtidigt vilket kräver mer av eleverna. Här kommer lite bilder som visar några av de stationer som eleverna har jobbat med.
Nu dessa veckor fram till sportlovet arbetar vi med de motoriska grundformerna och sammansättning av dem. Vi pratar om - och tränar förmågan i att - åla, krypa, rulla (rotera), gå, springa, hoppa, stödja, hänga, klättra, kasta, fånga. Det blir mycket redskapsstationer och banor eftersom det är så vi kan träna alla grundformer på bästa sätt. Det är dessutom väldigt roligt! Många stationer kräver att vi använder fler grundformer samtidigt vilket kräver mer av eleverna. Här kommer lite bilder som visar några av de stationer som eleverna har jobbat med.