fredag 14 februari 2020

Vinterfriluftsliv - utan vinter

Hej alla läsare!

Nu är första veckan av två avklarade med vinterfriluftsliv. Tyvärr lyser vintern med sin frånvaro. Det känns som sen höst eller väldigt tidig vår. Det går såklart bra ändå, men det skulle vara så fint med lite snö.

I måndags var jag tvungen att åka hem och lösa av min man för vab då vi hade kräksjuka i familjen. Jag missade därför tyvärr 1a, 2ab och 6c då.

I veckan har vi fått fina skridskoåk på Spånga IP. Flera klasser har fått hela bandyplanen helt för sig själva och vi har haft tur med vädret! Det är en fröjd att förflytta sig till och från IP och vara där med Solhemsskolans elever, jag svarar stolt vilken skola vi kommer från när någon frågar.

I övrigt har vi varit ute på skolgården (1a och 2ab) och lekt olika lekar samt uppe i skogen (5a och 6abd) och lekt olika gömma-lekar.

Nästa vecka blir sista veckan utomhus denna period. Nästa period med utomhusidrott blir i maj och då blir det lite orientering och löpning på olika sätt. Då väntar även Järva-stafetten på Spånga IP, en springtävling på 1,7km. 



Jag önskar er alla glad alla hjärtans dag och en fin helg!
Hälsningar
Anna