torsdag 8 november 2018

En vecka full av elevinflytande! 4abcd, 5abcd, 6ab

Hej alla läsare!

Denna vecka har jag Anna varit hemma sjuk. Jag har lite problem med mina öron som ev har visat sig vara problem med mina visdomständer. Det har därför varit vikarie på idrottslektionerna och det har varit Johannes för de flesta klasserna. Johannes har vikarierat på skolan på flera håll så de flesta klasser känner igen honom. 

Denna vecka har varit en "mellanperiod" och då passar det bra att eleverna får ha inflytande över aktiviteterna. Jag hoppas att det har fungerat bra för alla! 

Nästa vecka (vecka 46) kommer vi att arbeta en del med nödsituationer vid vatten. Det innebär en del teori följt av lite frågesport och praktiska övningar i idrottssalen. De kommande tre veckor därefter (vecka 47, 48, 49) kommer vi att åka till Nälstabadet för simning. Då kommer vi även att öva nödsituationer vid vatten praktiskt i form av livräddning. Schema för simningen kommer! 

Jag hoppas att alla elever och familjer får en fin helg och så ses vi nästa vecka! 
Hälsningar
Anna